Іржа та типові для неї точки виникнення – де їх знайти?

Іржа – найбільший ворог будь-якої машини. Вона може позбавити автомобіль краси, цінності та безпеки, а в просунутому варіанті – призвести до технічної смерті. Ось чому профілактика така важлива. І що ще важливіше – можливість знайти іржу при покупці уживаної машини, щоб машина мрії швидко не перетворилася на іржавий мотлох.

Що таке іржа?
Це результат окислення сталі та інших сплавів заліза. Корозія має багато союзників – це вода, дорожня сіль, пил, бруд і господар, який миє машину раз на три роки. Союзниками іржі також є економічні виробники автомобілів (або їх субпідрядники), які не витрачають надто багато коштів на захист від корозії. До кола союзників можуть також входити некваліфіковані автомеханіки, які виконують аварійний ремонт, або власники автомобілів, які потребують ремонту «за собівартістю».

Як іржа діє на автомобілі?
На початковому етапі вона псує естетичне враження – з’являються дрібні нальоти «рижиків» чи бульбашки. Всередині стає сумно: накладки стирчать, пороги і низ дверей виглядають так, ніби їх прогризла гігантська морська свинка. На останньому етапі машину можна лише здати в брухт. На машині з дірками у підлозі їздити не можна. Може бути й гірше – усередині салону несподівано можуть з’явитися протяги, а зона заливної горловини паливного бака може виявитися самотньою через відсутність металевої пластини. Крім того, сильна корозія може повністю зруйнувати конструктивні елементи шасі, які настільки пошкоджені, що у разі аварії автомобіль розсиплеться, начебто він був зроблений із обпаленої глини.

Найлютіший ворог машин – безтурботність господарів, які можуть довести машину до такого стану, що її листи будуть схожі на випечене листкове тісто. Щоправда, є автомобілі, купівля яких пов’язана з підвищеним ризиком корозії, наприклад, Mercedes E W210, Mazda 6 I покоління, а також багато інших бюджетних і не тільки автомобілів. При покупці варто покладатися на досвід їхніх власників – і він є присутнім на форумах або в багатьох статтях. Однак, коли автовласник доглядає такий транспортний засіб, належним чином захищаючи його від корозії, машину зовсім не обов’язково «з’їсть» корозія.

Навпаки. Не треба сліпо вірити, що якщо будь-яка модель автомобіля має дуже хорошу репутацію в галузі захисту від корозії, вона не постраждає від іржі. Тому що можна дуже розчаруватись. Якщо господар не доглядав авто або автомобіль був погано відремонтований – виникнуть проблеми з іржею. І це серйозно.

Розберемося із ситуацією, коли купили старий автомобіль на якийсь час. Що має викликати особливу недовіру?

Наклейки на кузов автомобіля – найдешевший і підступний спосіб замаскувати корозійні дірки;
Велика кількість невмілих підфарбовувань – атакувала іржа, і господар намагався дати відсіч;
Дещо інший колір деяких елементів кузова – багато з них можна було замінити, коли вони заіржавіли.
Неохайний товстий шар антикорозійного захисту на шасі або шар старої моторної олії, до якої прилип пил і все сміття – старі методи захисту від іржі, досить малоефективні.

Типові осередки іржі
Пороги – вони піддаються відкладенню бруду, а також бомбардування камінням, що руйнує лакофарбове покриття та захисний шар. Більш слабкі пошкодження можна видалити навіть самостійно (отвори закладають смолою і скляними матами, заповнюють шпаклівкою, шліфують, а потім покривають лаком, не забуваючи вводити препарат для догляду за закритими профілями). У разі сильного пошкодження залишається тільки вирізати пошкоджений елемент, зварити новий поріг і пофарбувати все це. Дорого? Зазвичай дорого. Але це добре зроблено, і це не безладдя!

Нижня частина дверей, як і пороги, схильна до різних пошкоджень, солі та вологи. У деяких автомобілях дверні кріплення також можуть зазнати корозії, і тоді самі двері провисають. Іноді корозія настільки сильна, що двері не підлягають ремонту. Доводиться купувати нові двері або двері в розібраному вигляді (якщо можна вибрати колір).

Декоративні та захисні смуги, а точніше місця під них. Зовні все може мати гарний вигляд, але після зняття молдингів може з’явитися неприємне видовище.

Колісні арки автомобілів – схильні до сколів, бруду і т. д. Їх необхідно ретельно очищати щоразу при миття. Коли іржа починає їх роз’їдати, залишається тільки встановити нову колісну арку.

Елементи підвіски – у деяких автомобілях обов’язковий пункт перевірки. Коли вони іржаві – маємо справу з автомотлохом.

Пружини підвіски теж іржа. Однак у цьому випадку достатньо купити нові пружини – і проблема зникне.

Елементи задньої торсійної балки на французьких машинах (гольчасті підшипники, шворні). Болюча точка і пляма на честі інженерів Французької республіки.

Гальмівні диски. Вони іржавіють у кожній машині, але тільки в тій, що не їздить.
Елементи гальмівних супортів (поршні). Автовласник взагалі не змінював гальмівну рідину. Оскільки він заощаджував на цьому дешевому і такому необхідному для забезпечення безпеки моменті, він, ймовірно, заощадив на багатьох інших речах. Рішення? Гальмівні супорти нові або відновлені та – обов’язково – заміна рідини.

Всі місця стикування, зварювання та згинання листів.

Підлога в салоні, під килимовим покриттям, під сидіннями водія та пасажира. Тут могли відбуватися різні речі – вода потрапляла всередину через пошкоджені ущільнення чи якимось іншим способом. У будь-якому випадку вона проливалася і іржавіла, що могло призвести до наскрізних дірок.

Місця, де автомобілі найчастіше ушкоджуються під час зіткнення – пороги, двері, металеві бампери. Ремонт не завжди робиться належним чином. Це означає, що проблеми виникають за кілька років після ремонту.
Місця, де внаслідок повсякденного використання ушкоджується захисний шар лаку та ґрунтовки – верхня частина порогів, поріг багажника тощо.

Гвинти – у моторному відсіку та інше. Якщо вони сильно заіржавіли, автомеханік прокляне під час заміни будь-якого обладнання.

Елементи вихлопної системи – глушник, при поломці треба зробити заміна глушника Київ, також вихлопні патрубки. Працюють лише каталізатори. При появі іржі глушник зазвичай потрібно замінити на новий – Ремонт, заміна глушника. Пошкоджені, зношені труби перетворюють машину на гучну цистерну. Але достатньо вирізати ушкоджений фрагмент, вставити новий та все.

Поряд з паливним баком та над баком – у деяких машинах ці іржавіють. На жаль. Якщо в машині немає пластикового бака. Але метал над ним все ще може іржавіти.

Кріплення передньої та задньої підвіски – це видно лише при в’їзді машини у витяг або яму.

Дах – стики, дренажні жолоби, місця під рейлінги.

Радіатор – у деяких машинах іржавіє. У цьому випадку рішення – лише замінити його на новий;
Металеві кріплення для різних компонентів під капотом двигуна – акумуляторної батареї, компресора кондиціонера і т.д. Вони іржавіють при попаданні в них води. А буває, наприклад, коли машина постійно стоїть на траві або у неї під двигуном давно іржавіє захист.

Несучі елементи – наприклад, стрінгери. Якщо вони пошкоджені, машину можна здати в металобрухт. Без тіні сумніви.

Сталевий каркас у справжніх пікапів та позашляховиків – як зазначено вище. Звалище.

Місце зберігання запасного колеса чи тимчасового колеса. Або якщо хтось ощадливий – газового балона. Принаймні найглибша частина кузова. Саме тут часто збирається вода, коли, наприклад, протікають ущільнення задніх дверей. І може бути іржа. Потрібно це перевірити.

Висновок
Якщо комусь небайдужа машина, навіть найменша ділянка металу не повинна бути вражена або покрита іржею. Як уберегти машину від іржі? Ця тема вже для окремої статті.

Автор: admin